Blink 182 - Enema Of The State (1999)

blink.bmpÚgy döntöttem 1999-től kezdem értékelni az albumokat, azon belül is a Blink 182-t. Ennek egyik oka, hogy nem vagyok túl idős és a régebbi zenék engem már nem nagyon értek el. A másik talán jelentősebb indok, hogy én fordulópontnak tekintem ezt az albumot a zene (legalábbis ennek a stílusnak) történelmében.

Jó tudom, a Green Day már elindította ezt az irányt régebben, de szerintem a Blink volt az, aki ezt a magasba tudta emelni. A Green Day az addigra már 5 megjelent albumán összesen egy-két slágeresebb számot lehetett találni azok is az igénytelenebb kategóriák voltak. Ezzel szemben a Blink a 3. stúdió albumukkal simán lenyomta őket és sokkal magasabb szintre emelte a zenei stílust. Ők elkezdték végre a dallamosabb pop-punk-ot játszani.

Na de ez most nem a Green Day lehúzásáról szól. Főleg, hogy ők is jelentős dolgokat tettek le az asztalra, hanem a Blink 182-Enema Of The State albumáról. Azon belülis, hogy miért jó ez az album. Hát akkor nézzük…

Tracklist:

01 Dumpweed
02 Don't Leave Me
03 Aliens Exist
04 Going Away To College
05 What's My Age Again?
06 Dysentery Gary
07 Adam's Song
08 All The Small Things
09 The Party Song
10 Mutt
11 Wendy Clear
12 Anthem

12 elképesztően jó szám található rajta, ezenkívül az album végig le tud kötni. A számok vidámak, pörgősek és nagyon jó hangulatot tudnak átadni. És ez az egész albumon végig kitart, kivéve persze az Adam’s Song. De ez abszolút nem lóg ki az albumról, sőt ez a szám képviselni tudja egyedül az album érzelmes részét. Ráadásul ez egy nagyon őszinte szám és mély érzéseket tud átadni.

Túl sokat nem tudok beszélni erről az albumról, hiszen nem egy percről percre alaposan felépített albumról beszélünk, de a célját maximálisan elérte. Végig leköt és vidám leszel tőle!

Említettem, hogy ez a 3. nagylemezük volt, ami azt jelenti, hogy előtte már kettőt kiadtak. Ezeket is ismerem és az egyel ezelőtti (1997-es) is jó kis album, de a színvonal ennél ugrott nagyot így a korábbiakról nem fogok cikket írni. Nyilván, aki régen nem hallgatott Blink-et vagy ilyen stílusú zenét és csak mostanában hallja először ezt az albumot neki nem lesz a szíve csücske, de akkor ez nagyot szólt! Rengeteg sláger született erről az albumról.

Értékelés:  90%

A legjobb szám kiválasztása nem egyszerű feladat, hiszen sok a nagy sláger rajta és sokat játszottak közülük filmekben is ráadásul én mindet nagyon szeretem. De ami talán a legjobbra sikeredett az ez:

All The Small Things