2013-as év összefoglaló

2013.jpgIsmét eltelt egy év és elérkezett az idő arra, hogy értékeljük mennyire volt tartalmas. Hogy kinek mennyire azt nem tudhatom, de zenében nem bővelkedtünk és annak a kevés albumnak is a nagy része csalódás volt. Pedig hát visszatért a Fall Out Boy, újraéledt a Skillet, Avril is a nevét adta valamilyen albumhoz és ennek ellenére valahogy semmi sem úgy történt ahogy azt vártuk volna.

Összesen 7 album és 3 EP jelent meg tavaly. Nézzük is át gyorsan mik voltak ezek…

 

március 05. – Ska-P – 99%

A Ska-P –t nagyon régóta szeretem és mikor meghallottam, hogy érkezik az új album alig bírtam kivárni. De még az irreálisan magas elvárásaimat is lazán túlszárnyalták. És ez az eddigi legjobb albumuk lett.

április 05. – Paramore – Paramore

A Paramore-t sohasem szerettem és mindig óvakodtam tőlük, de a stílusváltásuk miatt felfigyeltem az új albumukra és bár attól hogy szeressem őket még mindig nagyon távol vagyok, ez az album számomra elég hallgathatóra sikeredett. A rajongóknak biztos más a véleményük, mivel voltak elvárásaik, de nekem élvezhető volt.

április 12. – Fall Out Boy – Save Rock N Roll 

Vannak akik gyűlölik és vannak akik imádják az új Fall Out Boy-t. Nos mind a két csoport elfogult. Vannak akik úgy gondolják, hogy megváltoztak. Szerintem a zenéjük már régen is ebbe az irányba mutatott legalábbis az utolsó 2 albumuknál. Viszont a hangszerelésen lehetett volna mit javítani mivel erősen pop vonal. Mint album szerintem megbukott, de néhány szám nagyon is jól sikerült és azokért érdemes meghallgatni egyszer. Egyébként én nem is vártam tőlük sokat.

június 25. – Skillet – Rise

A Skillet bár rengeteg albumot kiadott már és tapasztalt bandának számít szerintem most érett meg igazán. Van még hova fejlődni, de nekem ez az album nagyon be jött. Pedig nem számítottam ilyen magas színvonalra. Az év legnagyobb meglepése volt nekem.

augusztus 07. – Zebrahead – Call Your Friends

A Zebrahead különösebben nem hatott meg. Örültem, hogy jön új albumuk és vártam is meg reménykedtem is hogy végre alkotnak valami jót, de kár volt reménykednem. Mindenesetre a színvonalat hozták így nem csalódtam. De nem tudtak kitörni.

szeptember 10. – Bowling For Soup – Lunch. Drunk. Love

Mivel a BFS az egyik kedvenc bandám ezt az albumot vártam legjobban az évben. Viszont éreztem, hogy nem lesz olyan, mint a Sorry For Partyin albumuk. Olyan albumot csak egyszer csinál életében egy banda. A kezdeti csalódás után viszont sikerült meglátnom az album pozitívumait és meg is szerettem. Ha nem is a legjobb albumuk, de szerethető. 

október 15. – Fall Out Boy – Pax Am Days EP

Hirtelen a semmiből bukkant fel egy új FOB EP és igazán az okát nem értem ennek, a zenék pedig értékelhetetlenek így nem tudom mi célt szolgál. 

november 01. – Avril Lavigne – Avril Lavigne

Vártam volna, hogy Avril újra beindul és ír pár remek slágert, de a sok késlekedés és az előre megjelent 3 dal gyorsan eloszlatta az elvárásaimat. És még így is hatalmasat csalódtam.

november 21. – Scouting For Girls – Make That Girl Mind EP

Még így év végére Scouting For Girls is kiadott egy EP-t. Erről külön nem írtam, de igazából nincs nagyon mit értékelni rajta. Négy új szám található rajta, amik nem rosszak, de remélem, hogy nem lesznek rajta az új albumon.

december 03. – Simple Plan – Get Your Heart On – The Second Coming! EP

És utoljára pedig egy Simple Plan EP-t kaptunk, ami csak arra volt jó hogy lássuk, hogy a srácok még élnek és élvezik a koncerteket. Mind a 7 dal sablon szám. Nálam csak annyit értek el, hogy még kevésbé várom az új albumukat.

 

Azért nem volt teljesen eseménytelen ez az év sem. A Skillet-nek sikerült meglepnie mindenkit jó értelemben, a Fall Out Boy bár nagyon megosztóan, de csak visszatért, hallatott magáról a Simple Plan a Paramore vs Avril párharcban pedig már ha volt ilyen akkor egyértelműen a Paramore nyert.

Ennek ellenére számomra 2013 egyértelmű győztese:

Ska-P – 99%

Lehet, hogy sokan nem fognak egyetérteni velem, de mind zeneileg mind stílusban messze a többiek felett állnak és sokkal több energiát képesek átadni a zenéjükkel. Aki nem hiszi hallgassa meg bátran!