Linkin Park - The Hunting Party (2014) Update

linkin-park-until-its-gone-music-video.jpgA minap egy kedves kommentelő megkritizálta a véleményemet, amit persze lehet nyugodtan, de ahelyett hogy oltogatna, inkább kifejthetné, hogy mitől is jó album a The Hunting Party.

Amit egyébként én is szívesen megtennék, de sajnos nem tudok. Gondolkoztam rajta sokat, hát ha csak én voltam túl szigorú. Olvastam sok kritikát róla és meglepődve tapasztaltam, hogy sokan odavannak a lemezér. Harmadszori meghallgatás után el kell ismernem, hogy vannak rajta hallgatható dalok és akik még mindig rajonganak a LP -ért azok biztos találnak rá okot. hogy megszeressék. 

De ennek ellenére a véleményem nem változott. Továbbra is rossznak tartom! Viszont most kifejtek egy pár okot, hogy más is értse mért gondolom így...

1. A Linkin Park nem mer önmaga lenni...

Két közel hibátlan lemez után a 2007-es Minutes To Midnight album kissé vegyes fogadtatásra talált, de többnyire megbékéltek vele a rajongók. Majd 2010-ben olyat próbált ki a LP amit még sosem. Jöttek is a kemény kritikák. Ami persze érthető, hiszen nem ehez voltunk szokva tőlük. És én értem, hogy a kritikusok mért húzták le, de ennek ellenére én szeretem azt a lemezt is. Még pedig azért az elképesztő hangulatért és egyediségért, amit megteremtett. Akkor nem érdekelte őket senki és semmi csak megvalósították, amit elképzeltek. De a sok negatív visszhang miatt kénytelenek voltak a rajongók kedvére is tenni. A 2012-es Living Things-el igyekeztek egyrészt megfelelni a rajongók igényeinek is és saját maguknak is. Ennek eredménye egy pocsék album lett, nem véletlen. Most 2014-ben ismét új stílussal akartak próbálkozni, de tanulva a Thousand Suns kritikáiból, most nem kockáztattak meg egy egységes albumot. Inkább tettek rá pár emészthető dalt is a rajongók kedvéért. Persze ez a lépés teljesen érthető is, de ennek az eredménye ismét egy felemás album lett, ami így talán több réteget elér, de kevesebbet érint meg.

2. Mike továbbra sem bír magával...

Valamiért Mike a fejébe vette, hogy ő nem csak rapper, hanem énekes is. És az utóbbi 3 albumon rendre igyekszik is bebizonyítani, hogy tud énekelni. De nem kell többé bizonygatnia hiszen elhisszük, csak könyörgök ne énekeljen többet. Nem arról van szó, hogy rossz hangja van, de ha egyszer van egy olyan ritka jó énekesük, mint Chester akkor mért kell mégis Mike -ot hallgatnunk???

3. Hajlamosak vagyunk mindenben a jót keresni...

Egészen biztos vagyok benne, hogy ha egy ismeretlen banda adta volna ki ezt a lemezt, talán még szponzorokat se találtak volna, nem hogy rajongókat. De mivel ez egy Linkin Park lemez, nyilván mindenben a tudatosságot véljük felfedezni és megvédjük őket és a fantáziátlanságukon is képesek vagyunk szemet hunyni, mivel hogy ez koncepció...
De tegyük fel, hogy az! Attól még akkor sem lesz jobb. Koncepció vagy sem, ez úgy rossz ahogy van! Ráadásul ahhoz képest hogy ez "koncepció" volt érdekes, hogy több olyan szám is szerepel a lemezen ami nem fér bele a retró stílusba sehogy sem. Nem tudom ezt az okosok mivel magyarázzák!

4. Visszafejlődés...

Persze ilyenkor jönnek a szokásos szövegek, hogy visszanyúltak a régi stílusokhoz és 90-es évek meg minden. De könyörgök, mért kell ilyen amatőr szinten visszanyúlni? Attól hogy régen az jó volt ma már nem biztos hogy az. Az informatikai cégek sem fognak hirtelen újra flopit gyártani CD helyett csak mer régen az jó volt!!!

5. A saját stílus hiánya...

A LP ahány albumot készített annyiféle stílust kaptunk tőlük és kezdem emiatt úgy érezni, hogy nincs igazi stílusuk. Csak tapogatóznak minden irányba. Nincs még egy ilyen banda, akinek ennyire más lenne minden albuma. A LP 2004 óta minden stílus jegyét a kukába dobta. Egyedül Chester hangja az amitől megállapítható hogy ez LP.

Én elhiszem, hogy van, aki tudja értékelni ezt az album, elhiszem, hogy aki szereti a LP-ot az képes szemet hunyni a hibák felett és meglátja benne azt a kevés pozitívumot, amiért lehet szeretni. De azt senki ne merje nekem megmagyarázni, hogy ez egy jó lemez lett! 

És amúgy meg szégyen, hogy 14 év után is a Hybrid Theory vagy Meteora lemezt kell felemlegetni, ha az igazán jó LP dalokat akarjuk felidézni. Mert igazán nagyot akkor alkottak utoljára...

A kritikámhoz visszatérve pedig, valóban véleményen és ízlésen lehet vitatkozni, de tényeken nem!