Skillet – Rise (2013)

skillet-rise.jpgA Skillet nem szokott sokat pihenni két album között, de most kivárták a 4 évet. Nem állítom, hogy ez volt a siker titka, de valószínű jót tett ez a kis szünet és új erőre kaptak. Az album címe teljesen passzol, hiszen a Skillet a mélyből most nagyon magasra emelkedett.

Előző albuma a 2009-es Awake nem hozta meg a kellő sikert, sőt igen csak középszerűre sikeredett. De ami azt illeti a korábbi munkáik sem voltak kiemelkedő alkotások. Voltak jó számaik, de igazán jó albumaik nem.

Ezzel az albummal viszont engem nagyon megleptek. Kíváncsi voltam, milyen lett az albumuk, de nem számítottam rá, hogy ennyire jó lesz. De nem is szaporítom tovább a szót. Nézzük meg mitől is jó ez az album…

 

Tracklist:

01 Rise
02 Sick Of It
03 Good To Be Alive
04 Not Gonna Die
05 Circus For A Psycho
06 American Noise
07 Madness In Me
08 Salvation
09 Fire And Fury
10 My Religion
11 Hard To Find
12 What I Believe

 

Pozitívumok:

A Skillet végre rájött, hogy lehet dallamokat is játszani a zenében. Ezen az albumon valahogy minden a helyére került. Hihetetlen, hogy amiket az előző két albumnál kifogásoltam azt egytől egyig kijavították.

Abszolút hozzák a tipikus Skillet stílust is és ezt képviselni főleg a Rise, Sick Of It, Not Gonna Die és a Madness In Me hivatottak méghozzá nem is akárhogy. Emellett azonban most végre megtanultak könnyedebb számokat is írni, mint például a Good To Be Alive és az American Noise. Ráadásul nagyon gyengék voltak abban, amikor lassabb vagy érzelmesebb számokról volt szó, de ezen az albumon  pont az ilyen számok működnek nagyon jól. A Salvation, Fire And Fury és a Hard To Find is remek alkotások és nagyon kellemes hangulatot teremtenek meg. Emellett kacsintgattak  azért másabb irányba is a Circus For A Psycho és a My Religion számokkal. A What I Believe pedig egy nagyon jó választás volt befejező számnak, ami viszont egy megszokott Skillet-es szám a jobbik fajtából.

 Jó pár szám végére betettek hangulatos átvezetéseket és ezek nagyon feldobják az albumot. Ezenkívül John Cooper az énekes végre mikrofonhoz engedte Jen Ledger-t is a dobok mögül és szerintem ez nagyon jó húzás volt és talán ez a kulcs, amitől ez az album kiemelkedik a többitől. Majdnem minden számban hallhatjuk őt énekelni és még így is kevés belőle annyira jó hangja van.

Negatívumok:

Nyilván még van hova fejlődniük, hiszen nem tökéletes az album, de önmagukhoz képest hatalmasat fejlődtek. Ennek ellenére az énekes még mindig csak hörög egy két helyen és kissé dallamtalan néhol, de már nem annyira zavaró ez. Ezenkívül lehetne még változatosabbá tenni a számokat plusz átvezető témákkal és színesebb hangszereléssel, de érezhető, hogy ebbe az irányba akarnak menni.

Összegzés:

 Én nem vagyok egy ősrajongó és nem tudom, hogy a fanoknak ez mennyire fog bejönni, bár szerintem nagy valószínűséggel igen, de nekem nagyon tetszett. Sikerült megújulniuk, de azért megmaradtak a saját stílusuknál és ez jó is így. Nekem ez most nagyon kellemes meglepetés volt tőlük úgyhogy csak ajánlani tudom ezt az albumot.

Értékelés: 82%

Legjobb szám az albumon: American Noise