2014 összefoglaló

year-198469_640.jpgIdén példátlanul kevés album érkezett és sajnos még a tavalyi év színvonalát is sikerült alulmúlni. Pedig hát kaptunk ismét Linkin Park-ot, érkezett új Yellowcard, kicsit késve de az A&A is jelentkezett új lemezzel és a Madden tesóktól is kaptunk valamit. Szóval akár jól is sikerülhetett volna ez az év, de sajnos kicsit félresiklott. A folytatásban kiderül hogy pontosan miért. Persze ez csak az én véleményem...

 

01 Neon Trees - Pop Psichology (2014. április 22.) 

A neon Trees kezdte meg az évet, méghozzá elég színvonalasan. Előző albumukat nem tudták felülmúlni, de nem marad el sokkal mögötte. Viszont mindenképp pozitívum, hogy sokkal vidámabb a lemez, bár annak már kevésbé örlök, hogy egyre jobban pop-osodnak.

02 Linkin Park - The Hunting Party (2014. június 13.)

Én sosem voltam nagy Linkin Park rajongó, 2012-es albumuk óta meg még kevésbé szeretem őket, idei lemezükkel pedig bebizonyosodott, hogy már nem is leszek rajongójuk soha. Ennek ellenére jó pár dalukat szeretem. Erről az új albumról lehetne vitatkozni naphosszat, van akit nagyon megérintett, tőlem viszont nagyon távol áll és finoman fogalmazva sem nevezném jónak.

03 American Hi-Fi - Blood and Limonade (2014. szeptember 09.) 

Tőlük már jó ideje nem várok színvonalas lemezt, az is csoda hogy adnak még ki új albumokat. Egyszer-egyszer viszont, ha épp nincs más őket is jó hallgatni. Az új album is pont ilyen. Nem lettünk gazdagabbak vele, de nem hullik ki tőle a hajam.

04 The Madden Brothers - Greetings From California (2014. szeptember 12.)

Én mint nagy Good Charlotte rajongó kötelességemnek éreztem meghallgatni az ikrek önálló lemezét is, bár az az igazság, hogy érdekelt is nagyon. Az eredmény pedig nem lepett meg túlzottan. Profi dalszerzőkről lévén szó ezt a projectet is tökéletesen megoldották nekem pedig ez a hangulat ami lemezt átjárja nagyon bejön. Persze jobban örülnék, ha GC albummal jelentkeznének legközelebb, de a Greetings From California is zseniális lett.

05 Yellowcard - Lift A Sail (2014. október 07.) 

Nekem az év legnagyobb csalódását egyértelműen a Yellowcard okozta. És nem csak azért mert új stílussal próbálkoztak, vagy hogy túl sokat vártam volna tőlük. Az ok a mérhetetlenül hanyag és összecsapott, félkész munkájuk. A LP lemeze a Lift a Sail-hez képest egy precízen kidolgozott alkotás. Konkrétan fáj, amikor hallgatom az albumot. Fáj, mert hallom, hogy ordítanak a dalok, azért hogy jobban fel legyenek építve. Hiányzik belőle az erő az ötlet. Folytathatnám még tovább is de nincs értelme. Ez úgy ahogy van egy félkész munka. A rajongók nem ezt érdemelték volna.

06 Billy Talent - Hits (2014. november 04.)

Bár teljes értékű lemeznek nem vehetjük a Hits -et, hiszen ez csak egy válogatás album, azért gondoltam megemlítem, hogy volt egy ilyen is. Mellesleg két új dal is található rajta, bár egyik sem annyira érdekes. Viszont azt érdekes látni, hogy ők melyik dalokat tartják a legjobbnak. Mondjuk én nem teljesen értek velük egyet.

07 Angels And Airwaves - The Dream Walker (2014. december 09.) 

Végezetül pedig az Angels-nek is megjelent a lemeze így az év végére. A róluk írt kritikám még nagyon friss ezért nem is szaporítom nagyon a szót. Legyen elég annyi, hogy jobb lemezben reménykedtem, de nem volt nagy csalódás, hiszen vannak értékelhető pontjai is. A 2014-es lemezek között meg aztán bőven a dobogón van.

És most nézzük az értékelést:

Legnagyobb csalódás: Yellowcard - Lift A Sail
Legrosszabb lemez: American Hi-Fi - Blood & Limonade
Legjobb lemez: The Madden Brothers - Greetings From California

Viszont hogy kicsit érzékeltessem milyen gyenge volt ez az év, elárulom, hogy az általam pontozott albumok listáján még a Greetings From California emelkedett ki egyedül, hiszen a 12. helyen van. A Neon Trees még a szintén elég előkelő 50. helyet érte el. A Yellowcard viszont már csak a 90.A&A  a 101. ,  Hunting Party a 144. és az American Hi-Fi pedig a 148. helyen kullog. Bár azt hozzá kell tenni, hogy mögötte is van még jó pár lemez.

Nagyon nagyon remélem, hogy két ilyen gyenge év után most már végre jön egy jó év is!